Spa

Jag prövade peelingen igårkväll. Jag var inte så noga med måtten men jag tycker inte att olivolja var så bra. Det tog inte upp saltet (jag tog salt istället eftersom att vi inte hade så mycket socker). Jag hällde i lite flytande honung och det gick mycket bättre ändå.

Min åsikt:
Olivoljan gjorde att då man skulle tvätta av sig peelingen så var det svårt att ta bort. Vattnet la sig bara som en hinna. Man måste ha bra borttagningsmedel för att det ska gå bort.
(Ärligt talat så tog jag bara tvål och vatten, det var sent och jag gav upp).
Fast jag blev positivt överraskad då peelingen inte alls var så grov som jag trodde att den skulle vara.

Så, jag ändrar den.
Ta ätbar flytande honung och blanda det med socker. Mängden spelar ingen roll egentligen.
Men du behöver inte alls mycket. Ta en klick honung och lite salt. Det är ju bättre att bara fylla på.

Hursomhelst.
Med honung och socker får du en peeling som samtidigt tar bort döda hudceller och återfuktar huden(honungen). OBS Socker är bättre eftersom att salt kan torka ut huden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback