Ansikte - Hemmaspa

Nu i slutet av januari och rea-månaden är det lite kort med pengar. Det är ju då man är som fattigast man suktar mest efter lyx. Spa är såklart lyx, men det är lätt att fixa hemma.

Ansiktspeeling
Strösocker ½ dl
Olivolja 1 msk
Blanda ihop och börja peela bort alla döda hudceller.
(Konstistensen kan vara lite väl grov, så ni med känslig hy kan ju vara försiktiga).

Efter peelingen har vi ny fräsh hud som måste tas hand om.

Ansiktsmask för alla hudtyper
1 Burk krossad ananas
3 tsk olivolja
Mixa ihop och låt sitta i 15 minuter.
Den här ansiktsmasken är antinflamatorisk för att ananas löser upp smutsen och hudcellerna.

Det mesta finns ju hemma, krossad ananas är väl kanske lite udda.

Kommentarer
Postat av: Pia

Måste slå ett slag för två hud produkter jag älskar. Jag har grym blandhy, fet oljig hy i pannan, blir lätt blank på näsan(jag fjällar på den året runt) men är torr på kinder och haka...jag vill varmt rekomendera Apotekets ansikts peeling (Aco) samt en djuprengörande lermask från Lumene "Arctic touch" (ca 90:- på kicks, väldigt dryg) Ansiktsmasken är hur skön som helst och väldigt lätt att få bort.
/Pia

2008-01-02 @ 22:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback