Borstar


En tjej frågade vad jag använde för borstar så här har ni dem.

1. Puderborste från Body Shop.
2. Rougeborste från Body Shop. (Bra till highlightning och skuggning).
3. Foundationpensel från IsaDora.
4. Ögonskuggsborste från Body Shop. (Används knappt, men bra till eyeliner).
5. Ögonbrynspensel från Body Shop. (Även bra till sotiga ögon och eyeliner).
6. Ögonskuggsborste från IsaDora. (All around borste som är utmärkt till sotiga ögon).
7. Ögonskuggsborste från Make up Store.
8. Läppensel från Body Shop
9. Ögonskuggsborste från Body Shop. (Används knappt).
10. Eyelinerborste från Make up Store. (Sämre än ögonbrynspenseln jag har men bra till tunna linjer).
11. Skumgummiborste från HM. (I det här fallet behöver du inte gå upp i en prisklass).
12. Concealerpensel från Body Shop.

Nu ser jag att jag behöver en franskam och mascaraborste.

De flesta kommer från Body Shop och det är för att jag gillar deras lena strån + att det var ett supererbjudande där jag fick tre borstar för 200kr för några år sedan. Just det, år. Jag köper ogärna billiga penslar eftersom att det blir bara dyrt i längden. Stråna går av och penseln blir oduglig. Nej, det ska vara kvalitét. Förutom kvalitén så är det ju viktigt att borsten är formad rätt och allra viktigast är det till ögonskuggor och ögonbryn. Allt beror på om du vill ha det till, det kan vara: sotiga ögon, ett stort parti, att man ska jobba på ögonskugga med lager mm. Men sånt kan du fråga en expert om på affären eftersom att de känner bäst till sina borstar.

Om du vet en affär med stort sortiment på märken så kan det vara en fördel att gå dit. Då är försäljaren inte låst till ett märke utan kan sålla ut den bästa borsten till ditt behov.

Kommentarer
Postat av: Sessan

Jag har oxå hört att BOyd shops borstar är jättebra... riktigt hår och allt! Just nu använder jag make up stores borsta, jättesöta... rosa och turkos! Funderar på att köpa body shops oxå...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback