Styrd av märket?

image351
Igår märkte jag att jag är mer styrd av märket än jag vill tro. Jag var och tittade på Masterpiece mascaran och var lite sugen på att köpa den, sen kollade jag på priset. 155kr, dom skämtar med mig! Det är ju bara Max Factor! Oops.

Här går jag runt och har en mascara för 190kr som jag tycker är helt okej, ingen supermascara men den fyller mina krav. Men att köpa en mascara som är väldigt omtyckt av många som kostar 155kr känns dyrt, bara för att det är ett billigare märke. Det borde ju vara produkten som styr. Dessutom är jag väldigt styrd av hur förpackningen ser ut och jag tror att de flesta håller med mig då jag säger att Masterpiece mascaran är snyggare. Varför går jag då och köper den Cliniques mascara, även om det är fulare, halvdan som produkt och dyrare? Som det kanske märks vet jag inte riktigt vart jag vill komma, men det var bara en liten tankeställare.

Hur styrd är du?



Förresten, jag läste intervjun som Hotspot hade med
Isabella Scorupco och jag tycker synd om henne. Jag hoppas att jag aldrig hittar den perfekta produkten. Det tar ju döden på det roliga.

Kommentarer
Postat av: n.

själv så tycker jag absolut inte om Masterpiece, ögonfransarna blir som spindelben, inte fint alls! så jag tycker att du ska ta och köpa någon annan, testa IsaDoras Build-Up Extra Volume Mascara, billigt märke, men den är så bra!

2007-03-07 @ 07:47:07
Postat av: Marie

Spindelben? Ja den är väl kanske som allt annat lite olika på olika människor. Själv har jag aldrig testat någon bättre, perfekt separerade fransar ju.. Min favoritmascara, totaly wonderful!
Fast 159:- var dyrt, har nog prickat in HM:s prisreducering varje gång då, tror aldrig jag har betalat mer än 110:- för mina. =)

Postat av: Lina

n: Ja, jag har inte riktigt bestämt mig på om jag ska köpa den än. Jag vill pröva Maybellines klassiker Great Lash och den är ju dessutom nästintill löjligt billig :) Build-Up är en gammal favorit. Jag använde alltid den då jag var yngre, fastjag tycker att den fäller lite. Men för priset så är det okej.

Marie: Haha, ja smaken är som baken. Ja, 110kr är ett härligt pris om det är en sån bra mascara :) HM är väldigt duktiga på att reducera priser, man kan alltid vänta tills det "rear".

2007-03-07 @ 15:36:37
URL: http://makemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback