Krämrouge på stift

Jag är lite prylgalen och därför känns förpackningen lika viktig för mig som produkten. Eller det är klart att innehållet spelar störst roll, det är ju trots allt det alla ser. Men personligen så blir jag glad över en snygg förpackningen och det kan pigga upp hela kosmetikgarderoben. Och det märks att vissa lagt ner mer tid och pengar på en snygg förpackning. Och det är rätt av dom! Först ut tänkte jag visa två exempel på en snygg förpackning och en ful förpackning av krämrouge på stift. image347
Plus i kanten

Toofaced har riktigt snygga förpackningar och på hylsan har de valt en klassisk stil men för att få den lite mer kaxig så har de användt en svart bakgrund. Helt klart snygg, det enda negativa jag kan komma på nu är att eftersom den är svart blir den svår att hitta långt ner i necessären. Fast den är så snygg så den får mer än gärna stå framme.

Bakläxa

DuWop är riktigt dåliga på att satsa på deras förpackningar. Krämrouget ser snarare ut som godis inne i en limförpackning. Typsnittet ser bara billigt ut och "snurren" ser bara ut att ha suttit på ett rosa verktyg. Det enda positiva jag kan komma med är att den är lätt att hitta i necessären.

Kommentarer
Postat av: Rouge

hahaha! ;) japp! jag håller med dig, duwops ser ut som en godisförpackning! ;) too faced är mycket mer classy och snygg alltså! =D

Postat av: Bjooti

Håller med dig - förpackningen är superviktig!

2007-03-04 @ 17:11:56
URL: http://bjooti.net
Postat av: Johanna

Jag tycker om att förpackningen kan se ut som en 'godis' ;)
Jag har DuWops och tycker den är bra. Den andra från Too Faced vill jag prova!

2007-03-04 @ 17:12:19
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Lina

Rouge: :)
Bjooti: Verkligen!
Johanna:Haha, men Duwop ser isåfall ut som billigt godis :P

2007-03-04 @ 17:48:07
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej, var någonstans gjorde du dina ögonfransar och hur mycket kostade det?

2007-04-03 @ 22:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback