Loose powder by H&M

161497-85

 Jag har länge velat köpa lös puder men eftersom att jag inte har fet hy har det inte känts som det mest essentiella. Men, 60kr. Då slog jag till.

Min beskrivning: Om syftet är att lägga en massa puder under ögat för att sedan kunna borsta bort det tillsammans med ögonskuggan som fallit på kinden. Ja, då gör den inte sitt jobb. Den var svår att borsta bort och efter många tag så sitter det fortfarande kvar en vit yta. Alltså, det är inte transparent och såvitt jag hann se så finns det bara en nyans vilket är lite tråkigt. Jag har väldigt ljus hy och om pudret ser för ljust ut för mig så kanske ni ska föredra ett annat lös puder. Men som sagt, jag köpte mitt puder i all hast och hann inte se efter fler nyanser. Har ni sett fler?

Pudret motsvarade en dålig kvalité och det är väl förståeligt med tanke på priset. Men det täcker rätt bra och är värt att pröva om du har väldigt ljus hy. Förpackningen är inte heller den glammigaste och känns rätt klumpig att skruva och hålla i.
Betyg: 2,5/5
(Bra puder för väldigt ljushyad människa, den kanske tom skulle få 4 om den fanns i fler färger. Förpackningen drar ju ner betyget en hel det. Och pga av alla mina stryk med borsten så tycker jag att det håller väldigt bra). 

Kommentarer
Postat av: Foffe

Vad synd att den inte var bra :( Hoppas du hittar ett löspuder du tycker om!

Postat av: makemeup

Foffe: Ja, jag blev lite besviken. Men det var jag ju beredd på. Priset var för bra för att vara sant.

2007-01-20 @ 16:59:06
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Rouaa

H&M är ju sämst att anpassa sitt smink till befolkningen! Dom tror att alla är extremt Dita von teese-vita :/

2007-02-06 @ 01:46:59
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Lina

Rouaa: Ja, det är väldigt frustrerande! En hudtyp, hur skulle det se ut?

2007-02-06 @ 11:53:28
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Rouaa

Lina precis. och om det inte är kritvitt så är det för mycket rött i. jag är gul för fan!

hehe

2007-02-08 @ 04:31:14
URL: http://www.rouaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback