Från osminkad till vardagssmink

161497-8+  =     
Grunden                               Sminket                         Resultatet                 Förstoring

Fortsätta med ögonen, applicera en ljus (highlighter) vid inre ögonvrån och applicera highlightern (muffin från mus är jättebra) på hela ögonlocket och upp till ögonbrynen ( då får du ett piggare intryck). Tag därefter en mörkare brun färg (som ger intrycket av en riktig skugga, varav mer vardagligt). Följ ögongloben en bit in på ögat.

(TIPS, Om du håller ögat öppet så ser du hur andra kommer att uppfatta det. Blunda igen då du är klar och sudda ut och fixa eventuella skarpa kanter. Folk kommer ju se dig blunda eller titta ner).

Lägg sedan en tunn linje kajal längs ögonfransroten både uppe och nere.
Personligen tycker jag att det är snyggast att sätta den där det är lite mellanrum mellan fransarna.
Vid de undre ögonfransarna är det samma sak, tunt, tunt lager.
på så sätt får du ett mer vardagligt smink och ser inte lika sminkad ut.

Sätt sedan på ett lager mascara och var noga med att det inte blir några klumpar.
Till vardagssmink funkar det verkligen inte!

På mitt kort ser jag rätt sminkad ut, med det är kameran som är så dålig. Plus att jag har välsignats med tjocka och långa ögonfransar. Så om du är i samma sitts som mig kan en brun mascara vara ett tips, detsamma gäller om du är väldigt blond eller ljushårig. Svart mascara gör att det blir en stor kontrast mot håret och det ser väldigt sminkat ut)


Kommentarer
Postat av: Emma :)

Hej ! tycker att du ska gå in på mist:s hemsida: www.miststockholm.se helt underbara make up produkter, det kan jag lova :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback