Skönhetsböcker

I nr 2 av Elle skriver de om skönhetsböcker, jag hade bara läst en av böckerna som dom rekommenderade och det var Ica Förlag Smink 18+. Jag förstår inte ens varför dom nämner boken, jag tycker att den var urusel och innehöll bara sånt man redan visste. Det kanske är en bra nybörjarbok men njaa.. det är inte någon rekommendation.

Jag har bara läst två skönhetsböcker, det är Smink +18 och Face Forward av Kevyn Aucoin. Face Forward var väldigt underhållande och innehöll otroligt snygga bilder. Tyvärr innehöll den inte mycket användbart förutom inspiration. Hans andra bok Making Faces har jag hört ska vara till större nytta, alltså med sminkningar som vi kan använda oss av.

Vilken är din favorit skönhetsbok?

Kommentarer
Postat av: KickiG

Här är en relativt ny svensk bok som är både läcker och informatov:
? Max Söderberg och Maria Wigur
? MakeUp!
? Damm förlag

Postat av: Lina

KickiG: Om jag inte minns helt fel så tror jag att den inte var någon större hit, men sånt är ju ganska personligt. Det beror ju på vad man kan och vill göra :)

2007-02-08 @ 16:21:06
URL: http://makemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback