Shopping i Tyskland

Hej!
Såg att du skulle till Tyskland, det ska jag också om en månad!
Jag he då en fråga.. Vilken är den där Lip-Plumpern du köpt där? Och vad med kan du rekomendera att man handlar, billigt, där? Förutom alkohol då... :-)
Tacksam för tips!
Mvh C


Åh, så roligt! Jag gillar Tysklands shoppingutbud för det finns så mycket fult men det finns en några godbitar. Så det blir till att leta. Lipplumbern heter Volume up! och kostar mindre än 30kr så det är ett supererbjudnande. Men jag kan inte lova att du får världens största läppar. Fast jag tycker att man ser en liten effekt annars är det är ett fint vanligt genomskinligt läppglans med mentholsmak annars. Det kommer från märket essence och finns att köpa på DM som finns lite överallt. Det är en smink/"hälsoaffär". Essence ögonbrynsgele är också bra.
På samma affär finns ett bra nagellack som kostar under 40kr och det heter p2.

Ännu en grej från essence är deras eyebase primer. Det är en gul liten dosa, jag tror den kostar 20kr och min kompis tycker att den är jättebra. Själv tycker mina ögonlock inte om den, mina ögonlock tycker iofs inte om något.

Här har du de länkar om affärer som jag hittade, de ska finns i de flesta större städer:
Enda klädaffären jag hittade på internet, Orsays
Smyckesaffär, Bijou Birgitte
Billig skoaffär men dålig hemsida och många fula skor, Tack
Billig skoaffär med många fula skor men det finns fynda att finna, Deichmann Shop
Tysklands motsvarighet till Kicks, Douglas
Skoaffär med svenska priser, Goertz

Om det är något du ska köpa så tycker jag att det är skor. Det finns många och det finns många fula skor. Det blir som att gå på secondhand, man får fynda. Däremot kan jag inte lova att det är superkvalité. Men då jag var där sist kom jag hem med tre skor till priset av ett par svenska vinterskor.


Tips från syrran: Om du är ett fan av The Body Shop så är nästan alla produkter billigare. Deras kroppssmör var bara någon tia billigare men endel produkter är 70kr billigare!

Ett kort inlägg kring det som jag skrev för ett tag sedan.
Någon som har något fler tips?

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, Orsay har en massa fint, besökte den affärn i Polen en gång. :) Fin webshop har de med, fast det tycks inte gå att beställa härifrån. Sen besökte jag en jättebra och billig skoaffär, fanns massor av skor som endast kostade kring 200-lappen..! :D Fast tyvärr kan jag inte komma på vad affärn heter eller på vilken gata den finns. Ska försöka leta reda på en karta och se, jag brukar ha ganska bra minne när det gäller själva orienteringen ;)

Postat av: Maria

Alltså skoaffärn ligger i Berlin, vet inte i vilka andra städer den finns. Vart i Tyskland ska hon månne?

2007-04-23 @ 08:35:55
URL: http://www.shoppoholic.blogg.se
Postat av: Christina

Hej!
TACK och TUSEN TACK för alla fina tips!
Det här var över min förväntan... Nu har jag ju en hel del alternativ att kika runt i, utan att känna mig helt vilse i landet :-D
Jag kommer att återkomma med vad som hamnade i shoppingkassarna.... ;-)

2007-04-23 @ 12:02:21
Postat av: Lina

Maria: Haha :) Det jag gillar med Orsays är att de har alltid rea på något. Och billiga skor, ja det finns ju typ överallt. Det är så underbart med billiga skor! Hittade du inte den på kartan? :P

Christina: Haha, ingen fara :) Jag hade tänkt göra en "mini-guide" ändå eftersom att jag vet själv hur gärna man vill hitta en sån. Hoppas att du hittar många fynd! :) Ja, återkom gärna!

2007-04-23 @ 18:11:44
URL: http://makemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback