regnbågsfärger

161497-1

Efter en natts uttråkning blev det här resultatet.
Jag hade sett en sminkning från make up store och blev inspirerad till att göra något med färger.

Jag började med en ljusgul cremeögonskugga i inre ögonvrån och upp mot ögonbrynet.
 Fortsatt därefter att lägga en puder ögonskugga och sudda ihop dem.
GulGrönRosaLilaRöd
För att få den lite annorlunda lade jag en triangel just under ögonbrynet vid inre ögonvrån med en brun ögonskugga (cookie från mus).Sedan följde jag näsroten med pensel och gjorde ett rakt streck tills färgen på penseln tagit slut.

Sedan använde jag en tunn, platt pensel till att göra en röd eyeliner. Jag drog åter igen penseln tills färgen tagit slut och följde den ögonskuggan på ögonlocket. Därefter fortsatte jag med lila, rosa, grön, gul.
(Prövade med brunt men det tyngde ner blicken för mycket).

Sedan applicerade jag en blå kajal över det övre ögonfransarna och innanför de undre ögonfransarna.
Och avslutade med att fylla i ögonbrynen och satt på mascara.
(Till ögonbrynen använde jag lite av den glittriga bruna ögonskuggan för att behålla allt "glitter).

(Jag vet, inte världens välansade ögonbryn, men eftersom att jag har lång lugg
så blir det inget jag fokuserar på. Sedan lade jag ingen grund så jag var lite blå under ögonen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback