Produktkoll

Då ni letar en ny ögonskugga eller kajal kan det vara svårt att veta om produkten verkligen är bra. Då kan ni pröva mitt test som jag brukar använda.

Ögonskugga
Lägg ögonskugga på handen med fingret. Stryck några lager tills den är "mättad" och det fastnar inte mer pigment. Sedan försöker du gnugga bort det med fingrarna. Överskottet av pigmentet försvinner ju men färgen borde inte suddas ut helt och hållet. Det borde vara finnas kvar rätt mycket pigment på handen där du la ögonskuggan. Om det gör det, brukar den oftast hålla standarden.

Du behöver inte sudda ut hur mycket som helst, utan tänk dig som då man gnuggar ögonen.
Ögonlocken brukar ändå inte råka ut för mycket "slitage".

Kajal
Samma gnuggtest, dra en linje på handen och gnugga sen. Här är det svårare, eftersom att en kajal kan vara olika hård. Mjuka är ju till för att suddas ut, sen finns det normalmjuk till vardagen och hård. Det här testet är för att se om den är för hård. Först och främst ska det inte bli ett blyertstreck utan lite svaga kanter. Och kajalen ska kunna suddas ut, om det inte går att sudda strecket är kajalen för hård.
Om det inte kommer mycket färg på handen efter ett drag är pennan för hård.

Har ni något bra tips på ett bra test?

Kommentarer
Postat av: Emma

Måste bara säga att det är kul med ngn som gillar att experimentera med smink :) Jag tycker det är grymt kul att sminka mig, helst testa nya roliga ögonskuggor. Just nu är jag ute efter en bra mascara, jag har tunna korta. Har testat Diorshow tycker den är grym men så dyr. Har du tips på ngn liknande till bättre pris?

Postat av: Lina

Emma: Jag tycker att IsaDora Build-Up Extra Volume Mascara är bra men man måste jobba endel med den. Den ger både längd och volym, sen kostar den bara 85kr. Den är ett bra budgetköp men om den är den bästa mascaran kan jag inte säga.Volymen och längde finns inte efter bara ett drag, den blir bättre efter att du har användt den ett tag.
Då ger den bättre volym.

2007-01-24 @ 14:08:14
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Emilia

Tack för tipsen:)

2007-01-24 @ 15:10:58
URL: http://brunettenemilia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback