Läppstift

161497-48

            

Okej, har har vi en lång rad med bilder. Det är lite överkurs, man kan ju alltid bara lägga läppstiftet direkt och gå. Men om ni vill köra steg för steg så kan ni bland annat göra såhär (läppstiftet sitter bättre då).

1. Innan allt.
2. Peela läppar, tex med tandborste, frottéhanduk, det finns speciell läppskrubb (hjälp, vart?)
3. Fuktbomba läpparna i 5 minuter.
4. Se, mycket bättre nu, än på bild ett.
5. Lägg lite hightlighter mitt på läpparna för att få mer plut.
6. Ta en läpppenna och fyll i konturerna, ej utanför den naturliga formen.
7. Sudda ut ordentligt ( är ej väl suddat på kortet, det riktiga kortet var för suddigt).
8. Lägg på läppstift med läppenna för att komma åt i de allra minsta linjerna.
9. Om du vill så lägg på lite läppglans av något slag (jag använde vanligt bivax).
10. Tillslut la jag en concealer under läpparna och ovanför amourbågen (får läpparna att se större ut).
Översta bilden, sudda ut concealern, KLART!

Kommentarer
Postat av: Bjooti

Bra Läppskrubb finns bland annat hos hqhair.com.

Postat av: Erika

Läppennan var ju inte så snyggt applicerad. Det syns ju under läppstiftet hur dåligt suddat och hur ojämt det är.

2007-03-25 @ 00:24:27
Postat av: Lina

Erika: Du har rätt det ser ojämt ut, men till mitt försvar så var den utsuddad det var snarare läppstiftet som la sig som en kant likt en läppenna. Dessutom kan jag säga att jag ofta använder en liten spegel utan något bra ljus så det är först då jag kollar på korten som jag senare ser att något är konstigt applicerat.

2007-03-25 @ 00:39:32
URL: http://[email protected]
Postat av: katrin

det är ju väldigt kladdigt i mungipan

2007-11-21 @ 17:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback