Body Shop concealer

161497-179

Beskrivning Body Shop: Concealer


Brilliant täckning plus praktisk förpackning. Förvisa intrycket av mörka skuggor och röda pratier med den här krämiga concealerpenna som är snäll mot huden. Passar alla hudtyper. Dermatologiskt testad.
Innehåller vitamin E, bivax, vetegrodds glycerider, jojobaolja, ljusreflekterande partiklar och Community Trade producerad marulaolja.
Finns i flera nyanser för att passa de flesta hudtoner och komplettera nyanserna av The Body Shop Make-up foundations.
Pris: 119:-

Min beskrivning:
Jag håller med om att den täcker mörka skuggor och röda partier bra, för det gör den verkligen. Mina mörka ringar blir som bort blåsta. Ett annat plus är att den sjunker in i huden, så det är praktiskt taget aldrig några skarvar. Nackdelen är att den sitter inte hela dagen, då jag kommer hem på eftermiddagen börjar mina mörka ringar synas igen. En annan nackdel är pennan, den är stor och tjock så man kan inte använda sin vanlig "tjocka" pennvässare utan det finns en special vässare som kostar 49kr. Det kändes som lurenderjeri, fast om man planerar att köpa den flera gånger till är 49kr inte farligt.

Mitt betyg: 3/5, en bra concealer som täcker bra. Ett poängavdrag för att den inte täcker dagen igenom och ett poängavdrag för att man måste köpa deras pennvässare. Det går knappt att tälj-vässa den. Stiftet (concealern) är för mjuk så det blir bara kletigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback