Fråga

Postat av Emmi:
Hej! Tack för en inspirerande blogg! Har du några tips p åhur man får ögpnskuggan och kajalen att sitta bättre?
//Glad för svar!


Jag har själv problem med att få ögonskuggan att fastna, jag har nog tilltagit alla knep men mina ögonlock stöter ifrån sig ögonskuggan hur jag än gör.

Men det vanligaste knepet som fungerar för de flesta är att applicera foundation på ögonlocket och därefter svepa puder över ögonlocket. (Bäst fungerar det att använda löspuder). Det gör du för att få en lenare yta på ögonlocket. Pudret är till för att hålla foundation på plats, så att de inte glider runt. Annars kan du köpa Lumenes Eye Base Primer, en bra produkt för ca 90kr som utlovar samma effekt som foundation och puder.

Det är svårt att få kajalen att sitta bättre och jag kan inget tips. Det enda jag kan råda dig är att köpa en bra kajal, då du köper en kajal drar du en linje på handen. Gnugga på strecket då, du vill inte att den ska gnugga ut sig alltför mycket. Sen vill du inte att färgen ska försvinna, det ska fortfarande gå att se vart strecket låg och vilken färg det var.

Läsarnas tips:
Postat av: Mia

Jag kan ge ett litet tips. kajal är ju en fet produkt som foundation, därför kan man även fästa kajalen med puder eller skugga.

Postat av: nyans
Jag tycker bara puder fungerar bra


Kommentarer
Postat av: Mikaela

det finns som sagt speciella produkter som man ska ha under ögonskuggan, så att den ska fästa bättre. ja tycker de funkar. Kommer däremot inte ihåg va de heter? =P

Postat av: Lina

Mikaela: Jag tror det är primer du tänker på :)

2007-02-10 @ 16:52:39
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Lisa

För att få ögonmakeupen att sitta bättre så använd en s.k primer på ögonlocket. Därefter kan man ha lite concealer om det behövs, annars så räcker det att lägga en ljus, typ gråbeige/greige skugga. När du nu har grunden är det bara att börja arbeta med den s.k ögonmakeupen. Vid anv. av kajal så avsluta med att "dutta" lite ögonskugga av sammafärg ovanpå. Detta håller en hel dag o kväll=)

2007-03-11 @ 17:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback