Färga ögonfransarna

161497-201
Före (den riktiga bilden var för suddig)

161497-205
Du behöver, bomull och tops, ansikts/ögonkräm, mascaraborste, väteperodix, frans- och bryn färg, något att blanda med och en skål att blanda i.

161497-202
Ta överdrivet mycket ansiktskräm, då får du en "ögonmask" plus att då behöver du inte oroa dig för att få fläckar runt ögonen. Det är trots allt rätt pillrigt att färga ögonfransarna och färgen hamnar lite överallt.

Kläm ut ca 1,5 cm av färgen i plastskålen, häll sedan 10 droppar av väteperoxid i skålen. Blanda ihop "ingredienserna" tills de inte går att skilja på.

161497-203
Applicera blandningen på ögonfransarna på samma sätt som då du sätter på mascara. Nu är det bara meningen att det ska klumpa sig, då blir resultatet bättre. Första gången du färgar är det lättare att bara färga "toppen", om du tar från rot till topp slutar det ofta med att färgen kommer i ögonen och du måste börja om från början. Om det svider, börja om. Det är dina ögon vi pratar om.

Låt färgen sitta på i ca 15-30 min, jag brukar köra på 20 minuter. Se till så att det bara är färg på fransarna och inte huden. Efter tiden har gått, ta e bomull och torka bort färgen på ögonfransarna. Upprepa proceduren med en blöt bomull. Tvätta ögonen rikligt med vatten.

161497-204
Resultatet

På kvällen efter att jag har färgat ögonfransarna brukar jag lägga på ett tjockt lager med ansiktskräm på ögonfransarna för att återfukta dem.


Kommentarer
Postat av: Lina

Tänkte bara kommentera det vänstra ögonbrynet. Jag skadade mig i lekparken då jag var lite och var tvungen att sy. Därför ser det rätt ojämnt ut. Det är mitt på bågen.

Postat av: Blondie

Åh, jag har aldrig kommit mig för att prova att färga fransarna =) Men det kanske man allt skulle göra för det blir ju fiiint =D Har väääldigt ljusaq fransar också dessutom ^^

2007-02-03 @ 18:10:25
URL: http://lemakeup.blogspot.com
Postat av: Lina

Blondie: Ja, min kompis färgade ögonfransarna och frågade om jag ville pröva. Annars hade jag nog aldrig kommit mig för. Det är jättebra till sommarn, jag for utomlands två gånger och färgade fransarna inför båda resorna. Sen steg jag upp kvart i fem för att fara till jobbet, så nu har det som blivit en vana att färga dom då och då. Oerhört praktiskt =)

2007-02-03 @ 19:08:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Rouaa

sliter det inte på fransarna då?

2007-02-06 @ 02:02:04
URL: http://www.rouaa.blogg.se
Postat av: Lina

Rouaa: Jo, det sliter på samma sätt som att en färgning sliter på håret. Men man gör det ju ändå =) Nu på vintern kan det vara onödigt men på sommaren använder man ju inte lika mycket mascara (som också sliter på ögonfransarna).

2007-02-06 @ 10:22:59
URL: http://makemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback