Mitt förhållande till smink och den här bloggen.

Nu måste jag kommentera min blogg återigen efter några få kommentarer av Erika, inte enbart därför såklart. Jag vill bara nämna lite om mitt förhållande till smink och bloggen.

Jag älskar smink och det är därför jag bestämde mig för att göra en sminkblogg, jag påstår inte att jag kan något och på alla håll och sätt har jag mer att lära mig. Så nog kan man hitta brister men det är samtidigt därför jag vill ha en blogg, för att lära mig själv något. Samtidigt, om någon ställer en fråga försöker jag verkligen hitta ett bra svar både från egna erfarenheter och andras. 

Dessutom, ögonmejken som är min personliga favorit är till för att leka med. Därför väljer jag att ha mycket mascara eller lite, eller gör så att ögonen ser mindre ut osv. Men det är bara för att leka och experimentera eller bara för att jag tycker att det är snyggt. Visst, vissa kort blir bara fula och rent av horribla för att ena stunden har jag ingen concealer, andra är jag svart under ögonen men det är bara jag som är lat. Jag sitter nämligen ofta framför tv:n då jag lägger en mejk och det enda ljuset är från tv:n och någon lampa som lyser från andra sidan rummet. Då jag kommer tillbaka ska jag försöka skärpa mig. Det är ju trots allt inte så jobbigt att gå till toan och kontrollera mejken.

Förhoppningsvis blir jag bättre då jag kommer tillbaka, för det ska jag göra och jag kan fortfarande säga att jag återkommer i maj. Nyss hemkommen från Tyskland och förmodligen har jag en massa nytt smink att testa och leka med. Det kliar ibland att skriva ett inlägg, speciellt på helgerna men jag vill inte börja för att jag är rädd att jag inte kan sluta.

Nu får det vara nog för den här gången, jag borde gå och lägga mig kl är ju närmare 3. Slutligen måste jag bara säga att det är roligt att ni fortfarande är många som besöker bloggen så ofta. Nära 100 / dag, ungefär hälften jämfört med då jag var aktiv. Hoppas att ni är med mig i maj!



Jag har bokat in tid för att slinga håret, jag har tänkt göra det riktigt ljust. Det ska bli spännande, jag har ju funderat på att göra det sen jag gick ut nian.

Jag SKA boka tid för soldusch (är det de rätta ordet?) inför studenten. Det kommer att bli ännu mer spännande. Tänk om det blir jättefult, då blir det verkligen till att skrubba kroppen! Ds.

Kommentarer
Postat av: syrran

jag har lite som väntar pa dig ;)

Postat av: emelle

Du, var försiktig med solduschandet. Vissa som är rätt ljusa i min klass, blev typ orange. Det såg helskumt ut. Själv körde jag fuskvarianten. Solade solarium två gånger (de enda gångerna i mitt liv). Bilder kan du se på min blogg under bal.

Däremot fick en tjej ett mycket lyckat resultat. Fast hon kommer iofs från spanien. Så mitt tips: kolla med salongen och be om att få bli testad, typ bara på armen/handen -för att se vilken färg du får.

Orange-röd är ingen klädsam färg. Tro mig. Kram och lycka till!

2007-03-25 @ 23:21:20
URL: http://emelle.blogg.se
Postat av: Johanna

Soldusch har jag provat, verkligen ett snabbt sätt att bli brun på =)

2007-03-28 @ 16:13:59
URL: http://www.modeskytt.webblogg.se
Postat av: Anonym

Det här var en av mina favoritbloggar och jag är säker på att du skulle blivit en rätt stor blogg om du hade lagt ner din tid på den... men det är såklart ditt val!

2007-04-07 @ 20:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback