Hud

Igår kväll var det praktiskt taget omöjligt att somna. Jag hade smörjt in mig med en hudkräm som aldrig gick in i huden, så varje gång jag vände mig var jag tvungen att lyfta på varje kroppsdel för annars klistrades det fast i tyget. Så idag gjorde jag ett akutköp. Dove, Nutri Milk 45kr.

Den är nog min favorit-budget-kroppskräm trots allt. Den innehåller mycket fukt samtidigt som den snabbt går in i huden och är rätt dryg.

Sedan köpte jag facepeeling från HM, det ska bli spännande att se hur de fungerar. Det är nämligen servetter som ska vara "exfoliera och lena" huden. 15 servetter och 29kr. Jag tror att de är nya men jag är inte säker för jag brukar inte kolla på deras hudprodukter. Recension kommer senare.

Idag ska jag jobba!
Bussen går om 25 min. Hoppas att jag får jobba imorgon med, men annars är jag ledig hela långa helgen.

Kommentarer
Postat av: sus

Hej Lina!

Jag hade hoppats på att få lite tips av dig i egenskap av sminkexpert ;)
Jag behöver köpa lite nytt smink nämligen men vet inte riktigt vad.
En ny mascara behövs och ajg brukar alltid byta hit och dit. Har du tipps på någon bra för en rimlig slant som både förlänger och ger volym?
Rougen är också tämligen slut, använder sugarpink från Make Up Store men skulle vilja ha en lite annan nyans. Några tips?
Är väldigt tacksam för svar, har blivit en trogen läsare av din blogg! :)

Postat av: Lina

Sus:Hej! :D
Haha, sminkexpert var att ta i :P

Min första mascara har även blivit min favorit mascara, den var tyvärr några tior billigare då :P
Och det är Max Factor 2000 calorie, den kostar ca 100kr(?), om du vill gå upp ytterligare ett steg och gillar små borstar då kan du pröva Masterpiece fast den kostar 145kr.

Å andra sidan blir det lättare att komma åt de små fransarna med en liten borste. Max Factor brukar göra bra budget mascaror. Om du vill fortsätta med Make up Stores rouge så kan jag tipsa dig om en liten annorlunda färg, iaf i asken. Som Elin sa "den skulle jag aldrig ens kollat på". Den heter sand och är väldigt mild men jättesnygg! Då jag vill ha en starkare färg brukar jag använda carmel. Men jag tror att sand passar dig!

Haha, vad roligt :)

2007-03-02 @ 18:08:49
URL: http://makemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback