Röd och rosa ögonskugga

Jag försökte mig nyss på en sminkning med röda ögonskugga. Herre, ja..
Det såg så hemskt ut, därför kommer det en liten varning.
Fast varningarna är inte direkt varningar utan påpekningar, det är meningen att man ska leka med smink.

Iaf, här kommer varningen.
För att ha en rosa eller röd ögonmakeup och det ska se snyggt ut är det en stor fördel om man är mörkhyad. Det är eftersom att röd och rosa är våran egen naturliga rodnad, det ser lätt ut som om man har eksem eller liknande.

För att förbättra en röd-rosa makeup ska målet vara att se pigg ut. Alltså, inte skuggade "sotiga" ögon.
Man kan även köra rätt hårt på mascaran och ha en vit kajal innanför fransarna. Sen är det snyggare ju brunare man är. Så vi likbleka kan ju akta oss för röd och rosa ögonskugga till vi iaf har sett vårsolen.

Rosa ögonskugga kan ju verkligen vara snyggt men det gäller att hitta rätt nyans.


Kommentarer
Postat av: Bjooti

Jag tycker att rött och rosa är snyggt på ljusa också. Själv hade jag chockrosa ögonskugga då jag var tärna på min brors bröllop för ett tag sedan, och det var riktigt snyggt. Och jag är en riktigt blekfis ;-) Förra fredagen hade jag dessutom starkt röd ögonskugga, vilket också funkade riktigt bra.

Postat av: Lina

Bjooti:Haha, ja det kan vara riktigt snyggt men jag tycker att det är svårt att få snyggt. Sen har jag sett andra som också verkat haft svårt med det. Men självklart kan det ju vara skitsnyggt om man lyckas med det! Du får gärna lära mig ;)

2007-01-25 @ 10:13:49
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Carin

nej jag håller med, det funkar inte på ljusa om man inte är väldigt försiktig. rött är syggt men rosa får en bara att ta fram de grisrosa tonerna ur min hud, inte så snyggt nej!

2007-01-25 @ 13:16:19
URL: http://carins.blogg.se
Postat av: Lina

Carin: Nej det känns som om man "kämpar" för att få det så fult som möjligt. Jag blir så sur på folk då det blir snyggt. Jag vill också kunna få det lika snyggt!

2007-01-25 @ 16:17:20
URL: http://makemeup.blogg.se
Postat av: Tesan

jag tycker att alla passar i alla färger, det handlar bara om att få rätt nyans.
kan hålla med om att rött kan se ut som om man fått en smocka om man inte passar sig, men om man väljer en röd färg med lite skimmer eller så i så försvinner den känslan...

2007-01-25 @ 20:58:54
Postat av: Lina

Tesan: Det har du rätt i, allt handlar om nyans. Det gäller bara att få tag på den rätta, men att hitta en passande röd framför allt är svårt. Nu får det bli ett projekt för mig. Att hitta en snygg röd ögonskugga.

2007-01-25 @ 21:03:23
URL: http://makemeup.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback