Bu eller bä

161497-64

Varför är inte sminkreklamerna lika vackra som förr? (Okej, då. Man ser inte sminket så bra, osv osv).
Dagen reklamer är ja, förfärliga. Eller det är ju oftast dyrare märken som lägger ner pengar på snygga reklamer. Vilken jag tycker är värst kan ni nog gissa.
Isadora. Det ser bara orealistiskt ut, inte för att någon vill se ut så. Det är  "too good to be true". Jag tycker att dom alltid misslyckas. Fast vad dom säljer är rätt självklart.

Ett annat märke jag tycker har dålig reklam är Maybelline, visst. De kan lyckas, men det är inte ofta. Jag tycker att de är alldeles för storstad och lockar till yngre köpare. Det är kanske det som är grejen, billigare märke, yngre köpare. Värst är reklamen för maybelline mousse eyeshadow, den blåa ögonskuggan ser så tacky ut. Fast den här tycker jag att de verkligen lyckats med. Bra bild, där den blicken dras mot läpparna, rosorna kanske stjälv uppmärksamheten en aning mycket.

Men de allra bästa reklamerna kommer från de stora (dyra sminkkedjorna).

Vilken är eran bästa / värsta reklam ni sett inom smink?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback