Ansiktsrengöring, cliniderm pure & clean

Förr använde jag alltid tvål och vatten då jag rengjorde ansiktet och har aldrig haft något problem med det, men tillslut började jag lyssna på alla "varningar" om tvål.

Så jag började att pröva en
ansiktsrengöring och ansiktsvatten från apoteket (samma som i reklamen med Elsa Hosk, Sveriges vackraste flicka i min mening).

Kanske inte riktigt perfekt för min hudtyp som är normal/torr. Men det var ett erbjudande och jag är en sucker för erbjudanden. Jag kan inte riktigt recensera den till fullo eftersom jag inte har så mycket att jämföra med bortsett från min tvål.

Ansiktsrengöringen gör huden rätt sträv (det gjorde inte tvålen, haha) men tar bort sminket väldigt bra men jag brukar trots det ha make up remover också. Fördelarna med ansiktsrengöringen är att den är av mousse och dom är i regel drygare.

Ansiktsrengöring öppnar porerna och då använder man ansiktsvatten för att stänga porerna.

Ansiktsvattnet gör också huden sträv och man måste använda hudcreme (men det bör man alltid göra).
Också väldigt dryg då man använder bomullspads.

Cliniderm, Pure & Clean Betyg: 4/5
Den är defintivt bra och gör sitt jobb, men hur bra är svårt att tipsa om. En kompis till mig tycker att den var jättebra och passade perfekt till hennes blandhy (fet/normal). Den får ett extra plus för att den är väldigt dryg PLUS billig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback