Marilyn Monroe ögonskugga

Jag kände för att göra en sminkning á la Monroe.

161497-181

Applicera basen och lägg sedan en vit ögonskugga över hela ögonlocket. Lägg en brun skugga längs ögongloben men följ den inte hela vägen. Utan det ska bli en halvrak skugga istället, se det stängda ögat.

Sedan kommer den välkända måsvingen. Monroe brukade ofta ha bred eyeliner och det passar alldeles utmärkt om man har stora och runda ögon. Om man har små ögon kan det vara smartare att satsa på en tunnare linje. Slutligen mascara.

161497-180

Kommentarer
Postat av: veronica

jag har stora mandelformade ogon, hur fan ska jag gora da? haha.

Postat av: Lina

Veronica: Haha, knivig situation. Svårt att säga eftersom jag inte vet var ditt ögonlock viker sig.
Men om du bara vill lägga eyeliner så tror jag att du med fördel kan lägga en en rätt tjock linje fast den är smalare på "kanterna". Dvs, att den är tjockast mitt på ögat.

2007-02-02 @ 09:45:31
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback