Malin

Hej! :-)
Jag har en liten fundering/fråga. Jag har värsta problemhuden, fet, torr och väldigt jobbig. Jag kör med acos rengöring för fet och finnig hud och den har gett ett visst resultat. Men jag har inte hittat en foundation som passar min (ljusa) hy. När jag lägger på foundation blir det torrt på vissa ställen, och det ser INTE bra ut. Jag vill samtidigt inte ha en "fet" foundation eftersom det skulle göra huden glansig och ful.(?) Vore tacksam för hjälp! Gillar din blogg!

/ Malin


Hej Malin!
Sånt är besvärligt, varför kan man inte bara få en slags hudtyp? :) 
Det jag kan bästa rådet jag kan ge till dig att göra det är att punktbehandla dina problemområden. Allra bäst är det att använda ansiktskräm för att få en fin hud och en bra grund för foundation. En bra hudkräm för fet hud är
Garnier Pure A och den är riktigt billig, bara 55kr. Om du vill ligga i samma prisklass så tycker jag om Eucerin pH 5 som finns att köpa på apoteket för ca 50kr, men det är ingen superprodukt.
Annars kan du använda salvor på torra ställen, som jag förstår är det den minsta "ytan" så att säga.
Då kan du välja en salva som Elisabeth Arden Eight Hour Cream eller Aroma Balm från Make up Store. Då det gäller hudkräm så är det faktiskt bäst om man går upp i pris, de är ofta bättre om de är dyrare.

Du har kanske redan testat Maybellines mousse men den fungerar bra mot fet hud och är ganska ljus. Tyvärr är den väldigt dålig om man har torr hud. För mig blev den väldigt ful vid näsvingarna men då fick jag tipset om att vara nogrann med peelingen vid vingarna. Det finns död hud där som gör att foundationen lätt samlas där och gör att det bara ser ännu torrare ut. Var nogrann med rengöring och peela huden varje vecka för att få bort de döda hudcellerna. 

Som jag sa, du kanske redan har prövat Maybellines Matte Mousse foundation eller vill gå upp i prisklass då kan det vara bäst att rådfråga någon på Kicks eller liknande. De kan hjälpa dig med att hitta en foundation som är bäst för dig och hjälpa dig med den perfekta färgen.

Lycka till! 
/ Lina

Det är nog det bästa rådet jag kunde ge. Men jag är ju ingen expert, har ni något bättre råd? Finns det någon mirakelprodukt?

Från: Syrran
Jag läste nyss i en gammal VR för att hitta namnet pa en sak som mamma ska köpa och ta med hit.. där sag jag ett tips om Lancomes Adaptive, en foundation som aterfuktar de torra partierna och mattar ner de feta och den ska tydligen halla vad den lovar.. :P

Från: Lene
clinique har också en likande foundation som adaptive.. tror den heter super balanced eller ungefär så iaf:) den har jag hört mycket bra om!

Kommentarer
Postat av: syrran

Jag läste nyss i en gammal VR för att hitta namnet pa en sak som mamma ska köpa och ta med hit.. där sag jag ett tips om Lancomes Adaptive, en foundation som aterfuktar de torra partierna och mattar ner de feta och den ska tydligen halla vad den lovar.. :P

2007-02-20 @ 17:16:48
Postat av: Lene

clinique har också en likande foundation som adaptive.. tror den heter super balanced eller ungefär så iaf:) den har jag hört mycket bra om!

Postat av: Malin.

tack för att du tog dig tid att svara! nu blir det en sväng förbi stan och kolla in allt du (och ni) tipsat om! :-)

2007-02-20 @ 19:35:22
Postat av: Lina

Malin: Det gjorde jag så gärna! Jag hoppas att det hjälper dig! :)

2007-02-21 @ 17:51:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Therese

Hej!
Jag har fet hud med torr yta som har haft problem med att min hud blir så glänslig på eftermiddagen och att foudationen försvinner med tiden hela tiden och min hud är verkligen blek. Men jag har hittat än helt underbar foundation som täcker alla som där problemen och det är foundationen "Make up factory foundation cream" Det är för normal och torr hud men det är HELT betydelselöst för min hud ser inte glänslig ut, jag får inte mer finnar, snarare mindre och finare hud och den håller länge! Nummer 5 är den jag använder. Det foundationen i samma märke för fet hud hörde jag att den inte alls är bra för den är flytande och försvinner från huden snabbt och tänker inte bra som den jag använder, Så prova! :) Finns iaf på Åhlens City i Stockholm.

2008-01-03 @ 15:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback