Ampuller

161497-247

Jag har länge undrat varför man använde kapslar till hudprodukten, men nu vet jag. Eller jag tror att jag vet, ni kan ju hjälpa mig på traven.

Inne i Lumenes kapslar så är det elixir(är det kräm eller en mer flytande vätska?) som bla består av C-vitamin som ska pigg upp huden. Om C-vitaminerna kommer i kontakt med syre så ändras oxideras (kemisk reaktion där atomerna ändras) C-molekylerna och den nya atombindningen reagerar på ett annat sätt. 

Det är därför är det lättare att använda kapslar, för då kommer inte elixiret i kontakt med syre förrän man öppnar kapseln och produkten har inte lika kort utgångsdatum.
(Har jag rätt?)

Kommentarer
Postat av: Mia

Det är säkert anledningen, och som ett extra plus kommer inte innehållet i kontakt med fingrarna förrän du vill använda det. I en burk doppar du ju ner fingrarna flera gånger, bakterier, hu!

2007-02-08 @ 21:55:32
Postat av: Lina

Mia: Ja, det är ju ett stort plus. Men jag tänker snarare att dom är pengautsugare :P Tänk så mycket dom tjänar på ampullerna! Det är helt sjukt


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback